Πινγκ Πονγκ (Ping Pong)

Η επιτραπέζια αντισφαίριση (πινγκ-πονγκ) είναι ένα από τα δημοφιλέστερα αθλήματα στον κόσμο. Η καταγωγή της είναι από την Κορέα. Παίζεται σε εσωτερικό χώρο και απαιτεί σχετικά μικρό κόστος εξοπλισμού. Αν και έχει αρκετές ομοιότητες με το τέννις (κυρίως ως προς τους κανονισμούς), η σύγκριση μεταξύ τους σταματά εδώ. Το βάρος της μπάλας, η μικρή περιοχή του τραπεζιού, ο περιορισμένος χρόνος αντίδρασης κάνουν το παιχνίδι αρκετά σύνθετο και δύσκολο, ενώ απαιτείται, όσο και αν φαίνεται περίεργο, ιδιαίτερα καλή φυσική κατάσταση.

Το πιο γρήγορο και τεχνικό άθλημα των Ολυμπιακών αγωνισμάτων. Εξασκεί την εξυπνάδα, γυμνάζει όλο το σώμα, την άμεση λήψη αποφάσεων και την ταχύτητα εκτέλεσης, ενισχύει την αυτοπεποίθηση. Ένα άθλημα που ταιριάζει στην ψυχοσύνθεση του Έλληνα.

Μέσα από τις προπονήσεις και τους αγώνες τα παιδιά σταθεροποιούνται συναισθηματικά, αναπτύσσουν  σωστά την προσωπικότητα τους, και καλλιεργούν την φιλία και το σεβασμό τόσο προς τους συναθλητές τους όσο και προς τους  αντιπάλους  τους… Σκοπός της Ακαδημίας είναι η δημιουργία μιας αθλητικής κυψέλης για όλα τα παιδιά της ευρύτερης περιοχής και όχι μόνο.

Οι στόχοι που κρατούν στα χέρια τους τις τύχες των Ακαδημιών είναι επιγραμματικά οι εξής..

1. Υποδομή σε βάθος και προγραμματισμός.
2. Αθλητές με ήθος.
3. Άριστοι μαθητές.
4. Η σωστή σωματική, κοινωνική και ψυχολογική ανάπτυξη των αθλητών.
5. Η αγάπη για την ομάδα και για το άθλημα τους.
6. Όλοι  οι  αθλητές αντιμετωπίζονται δίκαια, αντικειμενικά και αξιοκρατικά.

Γιατί να συμμετέχω στης Ακαδημίες του ΡΟΥΦ-1980 ???

1. Γιατί, θέλω να παίζω στην ομάδα που έχει σαν στόχο την προώθηση των παιδιών της Ακαδημίας [ομαδικά –ατομικά] 2. Γιατί ,θέλω να συνδυάσω αρμονικά τις σχολικές και άλλες υποχρεώσεις μου, με τις υποχρεώσεις μου με την ομάδα.
3. Γιατί, θα συμμετέχω σε πολλούς αγώνες [επίσημους-φιλικά- τουρνουά] 4. Γιατί, θέλω να διαμορφώσω το χαρακτήρα μου και την προσωπικότητα μου έτσι ώστε να γίνω ένα χρήσιμο μέλος τους αθλητισμού και της κοινωνίας.
5. Γιατί, θέλω να πραγματοποιηθούν οι στόχοι μου και να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες μου.
6. Γιατί, η άθληση είναι ΖΩΗ……!!!!!

ΣΤΕΙΛΕ το ΠΑΙΔΙ σου στην ΑΘΛΗΣΗ του ΡΟΥΦ -1980

Δώστε στο Παιδί σας την ΕΥΚΑΙΡΙΑ Να Αναδείξει Θετικά Στοιχεία του Χαρακτήρα του…

Εκκίνηση του παιχνιδιού

Σύμφωνα με τους κανονισμούς της ITTF, ποιος παίκτης θα σερβίρει πρώτος καθορίζεται από κλήρο, συνήθως με τη ρίψη ενός νομίσματος. Είναι επίσης συνηθισμένο ο ένας παίκτης να κρατάει το μπαλάκι σε ένα από τα δυο του χέρια, κρύβοντας τα κάτω από το τραπέζι, προσκαλώντας τον αντίπαλο να υποθέσει σε πιο χέρι βρίσκεται η μπάλα. Η σωστή ή λάθος επιλογή δίνει στον «νικητή»  το δικαίωμα να επιλέξει αν θα σερβίρει πρώτος ή όχι ή σε ποια πλευρά του τραπεζιού θα ξεκινήσει να παίζει.

Σερβίς και υποδοχή

Ο παίκτης που σερβίρει εκκινεί και το παιχνίδι. Στέκεται κρατώντας την μπάλλα στην ανοικτή παλάμη του χεριού που δεν κρατάει τη ρακέτα και σπρώχνει την μπάλλα κατακόρυφα προς τα πάνω δίχως σπιν, σε απόσταση τουλάχιστον 16 εκατοστών από την παλάμη του. Στη συνέχεια χτυπάει την μπάλλα κατά την κάθοδό της με τη ρακέτα του, έτσι ώστε αυτή να χτυπήσει πρώτα στην δική του πλευρά του γηπέδου μια φορά και στη συνέχεια στην πλευρά του αντιπάλου, χωρίς να ακουμπήσει το φιλέ. Σε πολλά ανεπίσημα παιχνίδια οι παίκτες δεν πετούν κατακόρυφα την μπάλλα προτού σερβίρουν, όμως αυτό τεχνικά δεν είναι σύννομο και μπορεί να δώσει άδικο πλεονέκτημα στον παίκτη που σερβίρει.

Η μπάλλα πρέπει να παραμένει πίσω από την τελική γραμμή και πάνω από την επιφάνεια του τραπεζιού καθ’ όλη τη διάρκεια του σερβίς. Ο παίκτης που σερβίρει δεν μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα του ή τα ρούχα του προκειμένου να κρύψει την μπάλλα από τον αντίπαλό του, ο οποίος πρέπει να έχει καθαρή θέα προς την μπάλλα καθ’ όλη τη διάρκεια του σερβίς. Αν ο διαιτητής έχει αμφιβολίες για την νομιμότητα ενός σερβίς, μπορεί να διακόψει τον πόντο και να δώσει προειδοποίηση στον παίκτη που σερβίρει. Αν θεωρήσει ότι το σερβίς δεν είναι νόμιμο ή δώσει δεύτερη προειδοποίηση τότε ο παίκτης που υποδέχεται κερδίζει έναν πόντο.

Αν το σερβίς είναι «σωστό» τότε ο παίκτης που υποδέχεται πρέπει να επιστρέψει την μπάλλα πρωτού αυτή αναπηδήσει δεύτερη φορά στην πλευρά του γηπέδου του ή αναπηδήσει στο έδαφος αν μετά την πρώτη αναπήδηση ξεπεράσει τα όρια του τραπεζιού. Στη συνέχεια η μπάλλα πρέπει να αναπηδήσει στην πλευρά του γηπέδου του παίκτη που σέρβιρε είτε απ’ ευθείας, είτε χτυπώντας πρώτα στο φιλέ. Ο παίκτης που σέρβιρε απαντάει βάσει των ίδιων κανόνων και έτσι ξεκινάει ένα «ράλλυ» ανταπόδοσης χτυπημάτων που λήγει με έναν από τους δύο παίκτες να κερδίζει τον πόντο.

Η επιστροφή του σερβίς είναι από τα πιο δύσκολα μέρη του παιχνιδιού καθώς η πρώτη κίνηση του παίκτη που σερβίρει είναι και η πιο απρόβλεπτη, άρα του παρέχει και το μεγαλύτερο πλεονέκτημα, λόγω των πολλών επιλογών σπιν και ταχύτητος που έχει στη διάθεσή του καθώς και του γεγονότος ότι δεν βρίσκεται υπό χρονική πίεση.

Επανάληψη πόντου

Η επανάληψη πόντου είναι ένα ράλλυ στο οποίο δεν καταγράφεται πόντος και μπορεί να γίνει για τους κάτωθι λόγους:

  • Η μπάλλα χτυπάει στο φιλέ κατά το σερβίς προτού χτυπήσει στην πλευρά του γηπέδου του αντιπάλου, με την προϋπόθεση ότι το σερβίς είναι κατά τ’ άλλα σύννομο, ή παρεμποδίζεται από τον παίκτη που υποδέχεται. Παρεμπόδιση εδώ σημαίνει ότι ο παίκτης χτυπάει την μπάλλα όταν αυτή βρίσκεται ακόμη πάνω από την επιφάνεια της πλευράς του γηπέδου του ή έχει πορεία προς αυτήν, προτού η μπάλλα την ακουμπήσει.
  • Όταν ο παίκτης που υποδέχεται δεν είναι έτοιμος να ξεκινήσει τον πόντο και ο αντίπαλος του σερβίρει.
  • Αποτυχία του παίκτη να σερβίρει ή να επιστρέψει ή να συμμορφωθεί με τους κανονισμούς λόγω διατάραξης έξω από τον έλεγχο του παίκτη.
  • Το παιχνίδι διακοπεί από τον διατητή ή τον βοηθό διαιτητή.
Κερδίζοντας πόντο

Ένας παίκτης κερδίζει έναν πόντο όταν ένα ράλλυ καταλήξει με έναν από τους παρακάτω τρόπους:

  • Ο παίκτης αποτυγχάνει να εκτελέσει ένα σωστό σερβίς ή υποδοχή.
  • Έπειτα από ένα σερβίς η μια υποδοχή η μπάλλα ακουμπάει οτιδήποτε άλλο εκτός από το φιλέ προτού χτυπηθεί από τον αντίπαλο.
  • Η μπάλλα περνάει πάνω από την πλευρά του γηπέδου του παίκτη ή περνάει την τελική γραμμή της πλευράς του γηπέδου του δίχως να ακουμπήσει πάνω στην πλευρά, αφού έχει χτυπηθεί από τον αντίπαλο.
  • Ο αντίπαλος κρύβει την μπάλλα.
  • Ο αντίπαλος χτυπάει δύο φορές την μπάλλα συνεχόμενα. Ας σημειωθεί ότι το χέρι που κρατάει τη ρακέτα μετράει ως μέρος της και άρα η επιστροφή της μπάλλας με τη χρήση του χεριού ή των δακτύλων του παίκτη επιτρέπεται. Δεν είναι φάουλ αν η μπάλλα χτυπήσει κατά λάθος το χέρι ή τα δάχτυλα του χεριού που κρατάει τη ρακέτα και στη συνέχεια χτυπήσει τη ρακέτα.
  • Ο αντίπαλος χτυπήσει την μπάλλα με πλευρά της ρακέτας που δεν είναι καλυμμένη από λάστιχο.
  • Ο αντίπαλος μετακινήσει την επιφάνεια του τραπεζιού ή ακουμπήσει το φιλέ.
  • Το ελεύθερο χέρι του αντιπάλου ακουμπήσει την επιφάνεια του τραπεζιού.
  • Ο αντίπαλος έχει δεχθεί προειδοποίηση από τον διαιτητή και διαπράξει δεύτερη παράβαση στο ίδιο ατομικό ή ομαδικό παιχνίδι. Αν διαπράξει και τρίτη παράβαση τότε δίνονται δυο πόντοι στον παίκτη.

Το σετ (ο αγγλικός όρος είναι «game») κερδίζεται από τον παίκτη που θα κερδίσει πρώτος 11 πόντους, εκτός αν το σκορ έχει έρθει 10-10 οπότε το σετ κερδίζεται από τον παίκτη που θα κερδίσει πρώτος δυο συνεχόμενους πόντους. Ένα ματς αποτελείται από κάποιον μονό αριθμό συνολικών σετ και νικητής του ματς ανακυρήσσεται αυτός που θα κερδίσει πρώτος τα περισσότερα σετ που επιτρέπει το ματς.

Σε επίσημες διοργανώσεις τα ματς αποτελούνται συνήθως από συνολικά πέντε ή επτά σετ, δηλαδή ο παίκης που θα κερδίσει πρώτος τρία ή τέσσερα σετ αντίστοιχα κερδίζει το ματς.

Εναλλαγή σερβίς και πλευρών

Το σερβίς εναλλάσσεται μεταξύ των δύο παικτών κάθε δυο πόντους (ανεξάρτητα με το ποιος είναι ο νικητής του πόντου) μέχρι το τέλος του σετ, εκτός αν το σκορ έρθει στο 10-10 οπότε και το σερβίς εναλλάσσεται πλέον κάθε έναν πόντο μέχρι το τέλος του σετ. Ο παίκτης που σερβίρει πρώτος σε ένα σετ θα υποδέχεται πρώτος στο επόμενο.

Μετά το τέλος κάθε σετ, οι παίκτες αλλάζουν πλευρές του τραπεζιού. Στο τελευταίο δυνατό σετ ενός ματς οι παίκτες αλλάζουν πλευρές όταν κάποιος από τους δύο σκοράρει πρώτος πέντε πόντους, ανεξαρτήτως του ποιος έχει σειρά να σερβίρει. Αν η σειρά εναλλαγής του σερβίς ή των πλευρών έχει χαθεί, οι πόντοι που κερδήθηκαν σε λανθασμένη κατάσταση συνεχίζουν να μετράνε και το παιχνίδι συνεχίζεται με την σωστή σειρά στο σκορ που έχει μετρηθεί.

Διπλό παιχνίδι

Εκτός από τα ατομικά παιχνίδια, ζευγάρια παικτών μπορούν επίσης να διαγωνιστούν στην επιτραπέζια αντισφαίριση. Στα διπλά παιχνίδια όλοι οι κανόνες που ισχύουν στα ατομικά ισχύουν επίσης, με εξαίρεση τους παρακάτω:

Σερβίς στο διπλό παιχνίδι

  1. Μια ευθεία γραμμή ζωγραφισμένη κατά μήκος της μεγάλης διάστασης του τραπεζιού διαχωρίζει το τραπέζι στα δύο. Ο μόνος σκοπός αυτή της γραμμής είναι να επιτρέψει την λειτουργία του κανονισμού για το σερβίς στο διπλό παιχνίδι, όπου το σερβίς πρέπει να ξεκινάει από το «τετράγωνο» του δεξιού χεριού έτσι ώστε η μπάλλα να αναπηδήσει μια φορά στο τετράγωνο του δεξιού χεριού του παίκτη που σερβίρει και στη συνέχεια στο τετράγωνο του δεξιού χεριού του παίκτη που υποδέχεται, αλλιώς η ομάδα που υποδέχεται κερδίζει έναν πόντο.
  2. Οι παίκτες της ίδιας ομάδας πρέπει να εναλλάσονται όταν χτυπούν την μπάλλα. Για παράδειγμα αν οι παίκτες της μιας ομάδας είναι οι Α και Β και της αντίπαλης οι Χ και Υ και ο Α είναι ο παίκτης που σερβίρει και ο Χ ο παίκτης που υποδέχεται, η σειρά των χτυπημάτων θα πρέπει να είναι A → X → B → Y. Το ράλλυ συνεχίζεται με αυτή τη σειρά έως ότου κάποιος παίκτης αποτύχει να επιστρέψει σωστά τη μπάλλα οπότε οι αντίπαλοι κερδίζουν έναν πόντο.
  3. Σε κάθε εναλλαγή στο σερβίς, ο παίκτης που προγουμένως υποδεχόταν γίνεται ο παίκτης που σερβίρει και ο συμπαίκτης του παίκτη που σέρβιρε αυτός που υποδέχεται. Για παράδειγμα αν η σειρά παιχνιδιού είναι A → X → B → Y, στην επόμενη εναλλαγή σερβίς αυτή γίνεται X → B → Y → A.
  4. Σε κάθε σετ ενός διπλού παιχνιδιού, το ζευγάρι που σερβίρει πρώτο δικαιούται να επιλέξει ποιός από τους δύο παίκτες του θα σερβίρει πρώτος. Το ζευγάρι που υποδέχεται όμως μπορεί να επιλέξει μόνον ποιός θα υποδεχθεί πρώτος μόνον στο πρώτο σετ του ματς. Όταν επιλέγεται ο παίκτης που σερβίρει πρώτος στα επόμενα σετ, ο πρώτος παίκτης που θα υποδεχθεί σε αυτό το σετ είναι ο παίκτης που σέρβιρε στον παίκτη που σέρβιρε πρώτος στο προηγούμενο σετ. Για παράδειγμα, αν η σειρά παιχνιδιού είναι A → X → B → Y στην αρχή του πρώτου σετ, τότε η σειρά παιχνιδιού στην αρχή του δεύτερου θα είναι X → A → Y → B ή Y → B → X → A ανάλογα με το αν ο Χ ή ο Υ επιλεχθεί να σερβίρει πρώτος.
  5. Όταν κάποιο ζευγάρι φτάσει πρώτο τους 5 πόντους στο τελευταίο δυνατό σετ του ματς, τα ζευγάρια πρέπει να αλλάξουν πλευρές τραπεζιού και η ομάδα που υποδέχεται το σερβίς πρέπει να αλλάξει τον υποδοχέα. Για παράδειγμα, αν η τελευταία σειρά κατά τη διάρκεια του σετ προτού γίνει η αλλαγή πλευρών ήταν A → X → B → Y, η σειρά μετά την αλλαγή θα είναι A → Y → B → X αν ο Α έχει ακόμη να σερβίρει δεύτερο σερβίς. Αλλιώς, ο Χ γίνεται ο επόμενος παίκτης που σερβίρει και η σειρά γίνεται X → A → Y → B.

Ατομικά και διπλά παιχνίδια παίζονται σε επίσημες διεθνείς διοργανώσεις, συμπεριλαμβανομένων των Ολυμπιακών Αγώνων από το 1988.





Απρίλιος 2024
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930